Liiketoiminta

Hyvä markkinointikampanja vaatii vankkaa resurssien hallintaa

Seuraa resurssejasi kampanjasi seuraamiseksi

Markkinointitoimet vaativat tehokasta resurssien hallintaa toimittaakseen ajoissa ja optimaalisen sijoitetun pääoman tuoton.

Skotlantilainen runoilija Robert Burns kertoi kuuluisasti meille, että hiirien ja miesten parhaiten suunnitellut suunnitelmat menevät usein väärin. Jokainen, joka on onnistunut pitämään markkinointikampanjaa, tietää hyvin, että nuo sanat ovat totta nykyään kuin ne olivat vuonna 1785. Kampanjat alkavat odottamattomiin suuntiin ja lopulta käyttävät enemmän budjettia ja resursseja kuin kukaan ennusti.

Sana ”resurssit” on avain tässä. Toiminnan tai valmistusprosessin suorittamisen kannalta tehokas resurssien hallinta on tunnustettu edellytys. Se on kuitenkin tekijä, joka usein unohdetaan markkinoinnin yhteydessä. Oikeiden resurssienhallintatyökalujen älykäs käyttö voi kuitenkin tehdä kaiken, kun pidät kampanjaasi suorana ja kapeana.

Seuraavassa viisivaiheisessa prosessissa tutkitaan markkinointiresurssien hallinnan käytännön soveltamista.

1) Suunnittelu

Epäonnistuminen ja varaudut epäonnistumaan. Markkinointistrategian suunnitteluvaihe varmistaa, että kolme resurssienhallinnan avainkomponenttia ovat yhdenmukaiset. Nämä ovat ihmisiä, prosesseja ja tekniikkaa.

Tämä pyörii suurelta osin suunnitelmien suunnittelussa ja resurssien optimoinnissa. Oikea suunnittelu ja sen varmistaminen, että sinulla on kattava kuva kaikesta markkinointitoimesta, auttaa saavuttamaan resurssien tasaisen jakautumisen.

2) Liiketoimintaprosessien hallinta

Vahva liiketoimintaprosessien hallintajärjestelmä varmistaa resurssienhallintaohjelman tehokkaan toteutuksen. Avain tähän vaiheeseen on jokaisen markkinointiin liittyvän prosessin ja resurssin täydellinen jäljitettävyys.

Nämä elementit voidaan yhdistää liiketoimintaprosessien hallintajärjestelmään käyttämällä työnkulkuja, jotka tarjoavat tehokkaan tavan yhdistää yksittäiset tehtävät ja resurssit keskitettyyn sijaintiin. Tämä antaa ylimmälle johdolle näkyvyyden välitavoitteisiin ja toteutumiseen.

3) Hyväksyntä

Hyväksyntäprosessit vaihtelevat organisaatioiden ja toimialojen välillä. Siksi tämä on usein alue, josta voidaan löytää merkittäviä hyötyjä ajassa ja tehokkuudessa.

Markkinointiresurssien hallintajärjestelmän kehittyessä ja kypsyessä, ylimmän johdon edustajat saavat luottamusta ja muutoksenhallintaprosessin avulla voidaan saavuttaa entistä suurempia tehokkuuksia.

4) Uudelleen käytettävyys

Uudelleen käytettävyys on upea mittari markkinoinnin resurssien hallinnassa ja voi tuoda merkittäviä parannuksia liiketoimintaprosesseihin. Nykyisen digitaalisen markkinoinnin ympäristö vaatii yhä enemmän personointia ja räätälöityä viestintää. Tämä luo useita versioita jokaiselle markkinointimateriaalille ja on tärkeää, että resurssienhallintaratkaisu sisältää riittävän digitaalisen omaisuudenhallintajärjestelmän.

5) Mittaus

Menestyäksesi resurssienhallintakehykselläsi on kyettävä seuraamaan markkinoinnin eri toimintojen tehokkuutta ja vaikuttavuutta. Markkinointiresurssien ominaisuuksien mittaaminen kattaa kaiken tietyn resurssin roolin seuraamisesta koko markkinointitiimin johtamiseen.

Näiden toimien oikea mittaus vaatii asianmukaiset tunnusluvut. Ne on määriteltävä ja yhdenmukaistettava yrityksen tavoitteiden kanssa. Ne voivat sisältää sijoitetun pääoman tuottoprosentin, vastausprosentit, näyttökertojen kokonaismäärän, konversioprosentit ja monet muut tekijät.

Kun nämä mittaukset on suoritettu, voit sitten verrata tuloksia arvioihin, jotka alun perin teit suunnitteluvaiheessa. Syöttämällä tulokset tulevien kampanjoiden suunnitteluvaiheeseen olet aloittanut jatkuvan parantamisen iteratiivisen prosessin resurssien ja budjetin allokoinnin optimoimiseksi eteenpäin.

Back to top button
Close
Close